neljapäev, 1. september 2016

PLOOMIKOMMID

KÕIK-KÕIK ON UUS, SEPTEMBRIKUUS!
Mida muud ikka 1. septembril öelda.
Palju õnne ja rohkelt uusi elutarkusi kooli minejatele. Tegelikult kõikidele inimestele.
Suvi on läbi. On alanud uus hooaeg - uute mõtete, uute eesmärkide, uue energiaga...

Minu suvi möödus Tartus, La Dolce Vita Itaalia restoranis, koka-abi praktikat tehes. Nagu ikka, algus  oli väga pingeline, keeruline ja üsna raske. Nii füüsiliselt kui emotsionaalselt.
Kuna üks kahest peakokast on ühtlasi nii üks restorani omanikest kui ka peakokk, toimub tema vahetuse ajal köögitöö inglise keeles. Valdan küll inglise keelt, kuid mitte perfektselt. Kui siia lisada itaalia aktsent ning see, et enamus toite ja toiduaineid nimetatakse köögis nende itaalia nimede järgi, saab kokku paraja hiina keele - minu jaoks. Möödus paar nädalat, enne kui hakkasin üldse midagi taipama!
Õnneks võin siinkohal kasutada Eesti vanasõna: lõpp hea, kõik hea! Peale kahte kuud praktikat jäin veel kuuks ajaks La Dolce Vitasse. Olen südamest tänulik suurepärase kogemuse eest!

Aga elu läheb edasi. Seoses järgmise projektiga minu elus, oli vaja välja mõelda paar kommi retsepti, mida koos lastega teha. Oluline oli ka, et koostisaineid võib leida meie oma metsadest või aiast.
Nii ma leiutasin ühed maailma lihtsamad kommid. Kolme koostisainega. Kõik kasvavad Eestimaal.

KOOSTISAINED (u 35 väikest pallikest):
200 g kuivatatud ploome
50 g sarapuupähkleid
1-2 spl jõhvika (või mõne muu marja) jahu
näpuotsaga Himaalaja soola

1. Röstisin pähklid pannil. Kahel põhjusel - röstitud pähklitel on parem maitse ning nii on kerge eemaldada koor. Peale röstimist hõõru pähkleid köögirätiku sees, koor eemaldub hõlpsasti. Ja see mis ära ei tule, las jääb!
2. Panin kõik koostisained köögikombaini ja lasin masinal nii kaua töötada, kuni tekkis kleepuv mass. Esimesel korral kleepuvast massist köögikombainis moodustus pall. Teine kord aga oli mass kuivem. Oleneb, kui niisked on ploomid ja kui palju jahu lisada.
3. Kahe käe vahel veeretasin suupärased pallikesed. Kuivema kommimassi surusin enne  käte vahel kõvasti kokku (lapikuks) ja siis veeretasin ümmargused kommid.

Mõnusat veeretamist!







1 kommentaar:

  1. Ma olen 15 aastat vana. Ma sündisin HIV-iga, kelle ema suri HIV-nakkuse tõttu. Ja mul on kahju, miks ma kunagi dr. Ituaga poleks suutnud minu ema minu eest ravida, sest üksikemana oli minu ema jaoks väga raske kohtuda dr itua tervendavate sõnadega HIV / AIDSi herpese, Parkinsoni, Copdi, epilepsia, vöötohatise, külma valu, viljatuse, kroonilise väsimuse sündroomi, fibromüalgia, diabeedi Hepatiit kohta võrdselt Vähk, mis olin nii põnevil, kuid hirmutasin samal ajal, sest Ma ei kohanud sellist artiklit online, siis võtsin ühendust dr. Ituaga e-posti aadressil drituaherbalcenter@gmail.com. Samuti vestlesin temaga selle kohta, mis on +2348149277967 ta ütleb mulle, kuidas see toimib. Kiiresti Colorado postkontor Ma saan oma ravimtaimi 4/5 tööpäeva jooksul, kui ta andis mulle gildijooned, mida ma järgida, ja siin elan taas tervena, et kujutada ette, kuidas kasutada jumala oma teoseid kõikides artiklites Internetis, et levitada jumal töö või Dr Itua Herbal Medicine, ta on suur mees.

    VastaKustuta